Les bâtisseurs de la cité du futur

Evergreen is committed to collaborating with young people to tackle the big challenges and equip participants with the skills and confidence to explore topics most relevant in our cities right now.

This project offers youth the chance to work in a team of peers to design and pilot a concrete solution to address challenges in their city. The challenges we are all facing are numerous, and finding innovative solutions is needed more now than ever before. More than 82% of Canadians live in cities, and this number is growing. Now is the time to work together to build a healthier city, and in the process, create action-oriented projects and tools that can support other young people across Canada to build better cities and communities.

Students sitting on the floor discussing and taking notes.

Future City Builders empowers un- or under-employed youth (ages 18 to 29), equipping them to build their own social purpose projects and create their own job opportunities while addressing a social need. Young people often end up in a difficult workforce cycle: lack of job experience keeps them from meaningful work. They accept under-challenging and underpaid work, they don’t get the “right” experience and cannot break into their desired area of work.

Future Skills Centre is investing $150,000 in this 1-year project. Participants will cultivate the mindsets, skills, experiences, and connections they need for workforce success and career-long innovation. The young people will research, consult with their target audience, develop, refine, and build their project. Along the way, the participants will meet and learn from professionals and experts in their field of interest.

Evergreen has worked with more than 250 young people over the last two years to pitch 50 projects across Canada and pilot 25 new solutions. These are aimed at addressing gaps in education and support, combating food security issues through the creation of apartment balcony vegetable boxes, building youth community councils to give youth more powerful voices in their communities, and more.

This program, 50% funded by RBC Foundation in support of RBC Future Launch, begins with an intensive design thinking training curriculum for youth, and is followed by project development that puts their skills to practice, and is layered with regular opportunities for network and coalition building. Participant teams will accelerate an innovation that will make their cities healthier.

Evaluation

Ce projet sera évalué à l’aide d’outils et de méthodes qui concordent avec ses objectifs, son contexte et son stade de développement. L’évaluation mettra l’accent sur la production de données probantes pertinentes et au bon moment, afin de faire progresser l’intervention. Lisez-en plus sur notre stratégie d’évaluation.

Featured Projects

Indigenous Canadian using a mobile device
Projet

Project Connect : Programme professionnel d’administrateur de projet

Les peuples autochtones représentent la population la plus jeune et à la croissance la plus rapide au Canada, offrant ainsi un potentiel essentiel pour combler les pénuries de compétences. Pourtant, des inégalités systémiques persistent dans l’accès à l’éducation et à la formation, ce qui se traduit par des résultats moins bons en matière d’emploi et une vulnérabilité accrue aux ralentissements économiques.
University student friends working together on campus.
Projet

FUSION : Réseau d’innovation sur les compétences futures pour les universités

Le programme était axé sur le développement de la métacognition (conscience ou compréhension de sa propre pensée), des compétences en communication et en résolution de problèmes grâce à un apprentissage flexible, expérientiel et réflexif dispensé dans le cadre de programmes coopératifs dans les disciplines des sciences humaines, des sciences sociales et des STIM.
View of inlet waters from the inside of a boat
Projet

Élaboration des normes professionnelles nationales du Canada pour une économie bleue durable

Le Canada possède le plus long littoral au monde, mais ses industries maritimes ne contribuent qu’à hauteur de 1 % au PIB, ce qui le place loin derrière les autres pays. Ce projet a mis en évidence un besoin urgent de formations spécialisées dans les domaines des sciences, de la technologie, de l’ingénierie et des mathématiques (STIM) afin de combler les lacunes en matière de compétences dans les professions maritimes liées à l’économie bleue durable, notamment le transport maritime et les technologies marines.


Afficher tous les projets