L’apprentissage des langues pour les jeunes nouveaux arrivants

This project seeks to provide post-admission support for English as an Additional Language (EAL) diploma students who are pursuing skilled jobs in BC and across the country. Through language supports that are specific to the participants’ discipline, language assessment, and hands-on practical experience, the project aims to create innovative content and language integrated curricula, develop language assessment tools, and build relationships with industry sponsors to provide authentic job application and interviewing experience.

The focus will be supporting young newcomers and international students enrolled in intensive, two-year diploma programs. Many of these students enter diploma programs seeking technical and other highly skilled careers, but some students risk failing or dropping out because of the rigours of post-secondary study in English. Others may prevail through their studies yet struggle to land a job in their desired profession due to lack of job application experience or low English communication skills. Although some students persevere through their studies, they graduate only to be met with barriers during their first job applications and interviews. This project seeks to reduce these barriers through language skill and confidence building learning options.

Group of students around a table smiling.

Future Skills Centre is investing $ 500,240.98 into this innovative, 2-year project. This initiative will focus on providing specific English language development and coping strategies for young future skilled workers through language skills support, confidence-building curricula, post-admission language assessment, and real-world experiences with industry sponsors. Organizers envision that the project will have a positive impact on EAL students’ well-being and resiliency in their academic, psychosocial, and professional lives.

Evaluation

Ce projet sera évalué à l’aide d’outils et de méthodes qui concordent avec ses objectifs, son contexte et son stade de développement. L’évaluation mettra l’accent sur la production de données probantes pertinentes et au bon moment, afin de faire progresser l’intervention. Lisez-en plus sur notre stratégie d’évaluation.

Featured Projects

Women in office with laptop
Projet

L’initiative mondiale pour l’entrepreneuriat de North Forge

North Forge Technology Exchange a lancé un projet visant à soutenir les femmes entrepreneures qui entrent au Canada dans le cadre du Programme de visa pour démarrage d’entreprise, car il reconnait une lacune importante dans les ressources offertes aux personnes nouvellement arrivées.
Forklift operator moving a pallet of goods
Projet

Manutention des matériaux 4.0

Manutention des matériaux 4.0 (MH4.0) est un programme de formation sectorielle conçu pour préparer les personnes sans emploi et sous-employées pour des postes dans l’industrie du transport de marchandises au Canada.
Young business people presenting a project
Projet

Innovation pour une meilleure intégration

Le projet Innovation pour une meilleure intégration, mené à Kingston, en Ontario, visait à relever les défis auxquels font face les personnes nouvellement arrivées pour accéder aux services. L’objectif du projet était d’élaborer en collaboration un nouveau modèle de prestation de services qui permettrait de relever les défis uniques de la mise en œuvre d’approches de service traditionnelles.


Afficher tous les projets