Accueil
| Intelligence Artificielle

Intelligence Artificielle

Photo of an Individual using a laptop on an airplane
Projet

Nos connaissances et nos besoins en matière d’adaptation de l’apprentissage par l’expérience à l'économie numérique

This project reviewed the management literature on the digital economy to better understand what knowledge and skills managers need to bring about a more equitable version of the digital economy, and how managers could learn these critical skills.
Teacher of Computer Science standing in front of students in modern classroom and conducting lesson
Recherche

Comment les éducateurs s’adaptent-ils à la révolution de l’IA?

Dans cette étude, nous explorons la mesure dans laquelle les éducateurs de l’enseignement postsecondaire utilisent les outils d’IA générative dans leur pratique pédagogique et discutons de leurs préoccupations concernant cette nouvelle technologie.
View of inlet waters from the inside of a boat
Projet

Élaboration des normes professionnelles nationales du Canada pour une économie bleue durable

Canada boasts the world’s largest coastline; however, its ocean-related industries contribute only 1% to the GDP, significantly trailing behind other nations. This project identified a pressing need for specialized training in science, technology, engineering and mathematics (STEM) to bridge the skills gap in ocean-related occupations in the sustainable blue economy (SBE), including marine transport and ocean technology.
a city at night with a big crowd of people walking around and their faces being scanned.
l’état des compétences

L'IA au service de l'écosystème du développement des compétences

Les outils d’IA appuyés par le CCF ont amélioré les résultats en matière d’adéquation des compétences, d’orientation du développement de carrière et de recrutement. L’efficacité générale de ces outils a été renforcée par la reconnaissance et l’atténuation des préjugés et de la discrimination inhérents à ces technologies.